آریا چیله | برترین تولیدکننده مبلمان اداری |
Menu
Menu
مبلمان اداری چیست

مبلمان اداری چیست ؟

مبلمان اداری چیست ؟ مبلمان اداری به مجموعه‌ای از میز و صندلی‌هایی گفته می‌شود که در بخش‌های مختلف شرکت‌ها از جمله اتاق کنفرانس، اتاق کارکنان، اتاق مدیریت، سالن انتظار و سایر قسمت‌ها استفاده می‌شوند.

مبلمان اداری می‌توانند به صورت انواع میز اداری،‌ میز کنفرانس، کتابخانه، پارتیشن، قفسه و نیز انواع صندلی و مبلمان راحتی و کلاسیک باشند که به اداره و شرکت نظم می‌بخشند. مبلمان اداری به دلیل استفاده‌های مختلف در اشکال و طرح های مختلفی وجود دارند که متناسب با کاربرد آنها، هرکدام طرح منحصربه‌فردی دارند. مثلا تجهیزات اداری که در بخش مدیریت استفاده می‌شود، با تجهیزات سایر قسمت‌ها متفاوت است.

تفاوت تجهیزات اداری با مبلمان اداری چیست ؟

مبلمان اداری شامل امکانات چوبی یا آهنی یا … است که بخشی از طراحی دفتر است و شامل تمام مبلمان بزرگ، از جمله میز، نیمکت، صندلی و قفسه کتاب می‌شود. مبلمان درست‌طراحی‌شده و کاربردی می‌تواند بهره‌وری و اشتیاق کارکنان را افزایش دهد، به این معنی که سرمایه‌گذاری در مبلمان اداری اغلب سرمایه‌گذاری روی برند و شخصیت شرکت خواهد بود.

اما تجهیزات اداری امکانات کاربردی و مکانیکی است که برای تسهیل امور در اداره استفاده می‌شود. امکاناتی مانند دستگاه فکس یا کپی ، لوازم‌التحریر و کامپیوتر و … در طبقه تجهیزات اداری قرار می‌گیرند. در ادارات مدرن برای هر فرد یک کامپیوتر وجود دارد و تجهیزات پیشرفته‌تری مانند وب‌کم یا تبلت در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

یک تفاوت دیگر طول عمر مبلمان و تجهیزات اداری است. معمولا تجهیزات به علت پیشرفت تکنولوژی دائما جایگزین می‌شوند اما مبلمان اداری تا از ریخت و قیافه نیفتند دور ریخته نمی‌شوند. از این رو معمولا تجهیزات اداری قیمت کمتری نسبت به مبلمان اداری دارند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *